Sunday, April 4, 2010

Kepingan hati terakhir...Bab 9

"Assalamulaikum..awak..awak ke Irini..ermm..maafkan saya kalau saya silap..." Ermie menegur seseorang di depannya.Berbaju kurung merah hati..Dirinya terasa gementar.Hatinya sungguh gugup namun di sebaliknya terlindung perasaan yang istimewa..

"Bukan..awak salah orang nie..."rakan di sebelah gadis itu menjawab.

"Oh yeker..maafkan saya.."Ermie kecewa.

"Dia bukan Irini.Dia Nur Irini Alisyah."Sambung rakannya lagi..dia tergelak.Irini hanya tersenyum melihat usikan rakannya .Dia biarkan saja kawannya menjalankan tugas.Ermie terpaku.Dia terus memandang Irini.Jiwa lelakinya terpukul.Sungguh cantik gadis ini,bisiknya.Raut wajah yang bersih dan ayu bukan sahaja membuatkan hatinya terpikat,malah berkelip mata pun tidak sempat..Itulah penangan cinta pandang pertama.

"Silakanlah duduk.."Baru Irini berani bersuara..Suaranya yang lembut meruntun hati Ermie.Ermie segera mengambil tempatnya setelah dipelawa Irini.

"Uiii..ni ke pakwe kau,nie.Ensemnya..Bagi aku jelah..aku pun dah lama single.." Atikah,kawan Irini berseloroh..Irini tersenyum.Dia tau Ermie tidak termakan dengan kata-kata itu.Atikah cuma bergurau.Dia memandang Ermie di depannya sambil tersenyum kecil.Dia juga tidak dapat menyembunyikan perasaannya ketika ini..Lelaki yang diminatinya dari jauh dulu kini di hadapannya..Dia terfana..Rasa ingin menyanyangi dan di sayangi tiba-tiba muncul.

"Awak,saya ada sesuatu untuk awk..harap awak sudi menerimanya..."Irini mengeluarkan sesutu dari kocek baju kurungnya dan menghulurkan kepada Ermie.Ermie kelu.Terketar-ketar tangannya ketika menerima pemberian Irini.Hadiah kecil berbalut sampul hijau itu dibukanya...

"Ermmm..balik nanti ek awak buka..segan kat sini.."Irini segera menghentikan reaksi Ermie..Ermie tersenyum..Sifat tidak sabar menyelubungi diri.

"Apa ni awk?Neway,thank yer...Saya takde apa-apa nak bagi kat awk...tapi..biar saya belanja awk makan malam ni yek.."

"Ehem..ehem..rinie jer ker..tikah ni takde ke?amboi2..mentang dah bertemu kekasih hati sampi tak perasaan ade kawan di sini.."Atikah mencelah..Irini mencubit peha atikah.Dia tersipu-sipu malu..

"Hmmm..ye..awak sekali lah..tak gentleman kan laki tak belanja.."Ermie sempat bergurau.Ekor matanya sempat mencelah ke arah Irini..

"Ya Allah..manisnya..."

"Yeker gentleman...terketaq-ketaq chek tengok tadi..elele.."Mereka tergelak kecil dengan usikan Atikah.Suasana yang hingar bingar di situ tidak mampu membuatkan mereka menghindar.Tatkala sedang asyik mereka bersenda,gelagat mereka diperhatikan seseorang dari jauh...

"Ermie...sampai hati kau...aku takkan biarkan kau bahgia!"


...bersambung...
 
 

No comments: